Ketahui 6 Fakta Kulit Si Manja Untuk Ibu Baru

Semua ibu bapa ingin keadaan kulit bayi baru lahir yang putih dan lembut. Kulit bayi yang baru lahir adalah lembut dan sensitif dan mudah terkena berbagai jenis penyakit kulit. Sebahagiannya adalah kerana keturunan, seperti tanda lahir, tetapi setengah ruam adalah disebabkan oleh hormon […]

Tagged , , , ,
Read More

Mudahnya Merawat Penyakit Kayap! Ketahui Rahsianya Disini!

Penyakit kayap ini juga digelar ‘shingles’ dalam Bahasa Inggeris dan berpunca daripada virus dipanggil ‘varicella zoster’. Virus ini juga merupakan penyebab kepada penyakit cacar air (chicken pox). Dalam kepercayaan masyarakat tempatan, ramai yang percaya bahawa sekiranya ruam kayap ini bertemu mengelilingi badan akan […]

Tagged , , , ,
Read More

Wanita Ini Kongsi Bagaimana Beliau Merawat Wajah Yang Rosak Teruk Kerana Alergik

Selain penampilan, wajah adalah antara yang perlu diambil perhatian penjagaannya. Bayangkan kalau ada seketul jerawat tumbuh juga boleh menyebabkan kita hilang mood. Apa lagi jika mengalami masalah kerosakankulit di seluruh muka. Memang boleh buat kita tak keluar rumah seminggu. Kali ini kita bawakan […]

Tagged , , , ,
Read More

Kulit Sensitif Dan Cara Mengatasinya

Kulit sensitif terjadi kerana hujung saraf pada lapisan atas kulit teriritasi dan ia akan memberi tindak balas. Ini kerana fungsi penghalang kulit (skin barrier) terganggu. Sensitiviti dalam kulit dipengaruhi oleh banyak perkara. Antaranya terdedah pada cahaya matahari, pencemaran udara, cuaca, perubahan suhu […]

Tagged , , , ,
Read More

Tampil Lebih Cantik Dan Yakin Dengan Khasiat Bahan Semulajadi Youth Shaklee

Alhamdulillah. Itulah ayat pertama yang dapat diungkap apabila bertanyakan bagaimana kehidupan beliau dengan Shaklee. Syukur dengan nikmatNYa kerana asbab dengan bertemankan Shaklee ramai yang dapat menikmati kesan yang baik dan sangat mempengaruhi kehidupan kini.  Perkenalkan antara salah satu lagi testimoni yang telah […]

Tagged , , , ,
Read More

Rahsia Cara Mengatasi Masalah Kurap (Ringworm) Dengan Berkesan

Apakah Itu Kurap Kurap atau nama lainnya ‘ringworm’ merupakan sejenis jangkitan kulat yang berlaku pada kulit manusia. Dalam dunia perubatan, kurap turut dikenali sebagai ‘tinea’. Kawasan yang sering dijangkiti termasuklah kulit kepala, kemaluan, dan kaki. Selain itu, rambut dan kuku juga boleh terkena jangkitan […]

Tagged , , , ,
Read More

Ketahui Penyebab dan Cara Mengatasi Kulit Wajah Berminyak

Mempunyai kulit wajah yang berminyak pastinya bukan satu perkara yang menyeronokkan, selain daripada risih kerana ia mengganggu penampilan, wajah juga mudah diserang jerawat. Ini disebabkan oleh habuk atau kuman yang melekat pada muka berminyak. Ramai mengatakan jika seseorang mempunyai wajah yang berminyak […]

Tagged , , , ,
Read More

Tips Menjaga Kulit Dengan Skincare Yang Betul

Ada masalah kulit, tapi tak pasti bagaimana cara yang betul untuk pilih skincare? Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa jarang anda lihat wanita Korea, mempunyai kulit kusam, tak bermaya, berjerawat, jeragat apa semua? Itu adalah kerana mereka mengambil serius langkah-langkah penjagaan kulit yang betul. […]

Tagged , , , ,
Read More

Nak Kulit Wajah Berseri Tanpa Mekap? Mudah Jer.

Pernah tak tertanya-tanya, apa yang artis-artis dan selebriti tv pakai kat kuli wajah mereka yang jadi putih, sekata, mulus dan glowing? Pakai skincare apa? Makeup apa? Sebenarnya, kulit yang cantik ni bukan sahaja dapat memberikan keyakinan kepada tuan empunya diri, tetapi juga […]

Read More

Kebaikan Cuka Epal Untuk Kesihatan Dan Kulit. Mudah dan Senang!

Selalunya apabila mendengar perkataan cuka epal, ramai yang beranggapan ia sekadar salah satu benda untuk dimasak atau digunakan dalam sos salad. Tak ramai yang sedar tentang khasiat cuka epal. Tapi, sudah beratus tahun, cuka epal merupakan bahan yang wajib ada di setiap rumah. […]

Tagged , , , ,
Read More

Set Penjagaan Bayi dan Kanak-Kanak Shakleebaby™

Ramai kan yang dah tahu kalau produk Shaklee je, semestinya hanya yang semulajadi, selamat, tanpa bahan kimia, tidak memudaratkan, dijamin berkesan dan sememangnya sangat mesra alam! Belum cerita lagi bab organik dan kualitinya yang sangat hebat! Meskipun dinamakan sebagai Shakleebaby, orang dewasa pun boleh guna tau! Hal ini […]

Tagged , , , ,
Read More

Dari Muka Breakout Teruk Kerana Produk Timbang Kilo, Kini Kembali Cantik Dalam Masa Sebulan

Selain kesihatan tubuh badan, setiap wanita atau gadis begitu menitik beratkan penjagaan wajah. Memang jadi kebimbangan jika jerawat tumbuh atau kulit wajah mengalami masalah ‘breakout’ ini. Boleh dikatakan sebagai mimpi ngeri kerana masalah jerawat atau ‘breakout’ yang dialami menyebabkan seseorang itu hilang keyakinan. Bagi wanita ini […]

Tagged , , , ,
Read More
×
Salam, Hello and Hi!

Whatsapp saya untuk maklumat lanjut!
Got an inquiry? Do not hesitate to Whatsapp me!
error: Content is protected !!