10 Proses Lambatkan Penuaan, Amalkan Tips Ke-10, Barulah Muka Nampak Muda 10 Tahun

26/11/2018 2 By Nutrisi Guru
10 Proses Lambatkan Penuaan, Amalkan Tips Ke-10, Barulah Muka Nampak Muda 10 Tahun

Sememangnya lumrah seorang wanita untuk nampak muda, kekal muda, sentiasa cantik walaupun dah berusia. Tapi sekarang, bukan sahaja wanita, bahkan Kaum Adam juga ingin tampak muda, sihat dan macho.

Boleh saja nak ikut petua awet muda golongan selebriti, tapi kena ingat dah tentu bajet untuk cantik mereka tinggi, dan sudah terang lagi bersulu tak selari dengan kita yang kaum mak-mak biasa ni.

Sebenarnya kalau rajin mencari tips dan petua ada banyak cara mudah untuk kulit kekal awet muda yang boleh kita lakukan sehari-hari. Bagi yang sedang dan masih mencari, ini 10 tips termudah yang saya boleh kongsikan bersama anda.

1. Dapatkan tidur yang cukup.

Kalau betul anda nak kelihatan cantik dari usia sebenar, paksa diri untuk tidur awal dan pastikan tidur cukup selama 8-9 jam sehari. Hasilnya berbeza sangat dengan wanita yang jenis suka tidur lambat. Paling ketara sekali di bahagian mata. Panda eyes!!

 

Image result for eye bag

2. Perbaiki posisi tidur

Posisi tidur sangat penting. Jangan sesekali biasakan diri anda tidur dengan posisi kepala menekan bantal sebab kerutan sarung bantal dengan mudahnya akan menimbulkan garis tidur yang akan menyebabkan kedutan di usia muda.

Image result for tidur yang cukup

3. Lembapkan wajah anda sebelum tidur

Beberapa penelitian membuktikan bahawa kemampuan kulit untuk menyerap bahan aktif dalam produk perawatan kulit lebih baik pada waktu malam. Jadi, malas macam mana sekalipun, paksalah diri untuk sapu produk anti penuaan pada kulit sebelum tidur.

4. Membersihkan wajah dengan urutan

Kalau betul nak awet muda, tiga langkah ini perlu dilakukan untuk mempertahankan kulit sihat iaitu mencuci muka, menyegar dan melembapkan wajah. Tak payah tenyeh @ sental wajah anda semata-mata nak bagi wajah bersih. Konsep dia tak sama macam basuh baju ye cik puan, en. tuan sekalian.  Percayalah wajah yang cukup dibelai dengan bersih tak akan mudah nampak tua.

5. Gunakan pelembap berkualiti

Macam mana nak kenalpasti pelembap tu berkualiti tinggi atau tak? senang je, tapi kena buat homework la sikit. Buat research, tengok testimoni, tengok ramai orang recommend produk apa. Tapi kena sentiasa ingat, pelembap pun kena pilih yang serasi dengan keadaan kulit masing-masing. Contoh kulit berminyak, kulit kusam, kulit kering, kulit berparut atau kulit jenis kombinasi. Cari pelembap yang bila kita pakai tu rasa nyaman, best, tak de sebarang iritasi, lepastu boleh rasa kulit semakin sihat gitu. Nak lagi senang cuba pelembap ni.

youth age defense

6. Gunakan Pembersih Wajah yang Berkualiti

Ada orang yang suka pakai sabun mandi untuk membersihkan wajah. Perlu diingat bahawa kandungan dalam setiap buku sabun mandi dan sabun pembersih wajah adalah berbeza sama sekali. Hal ini kerana tujuan setiap sabun adalah berbeza. Kulit muka dan kulit seluruh badan adalah berbeza. Maka rumusannya juga tentulah berbeza. Sabun mandi bukan sahaja membuat kulit wajah kering tetapi akan membuat kedut timbul di bahagian wajah. Nak lagi teruk berlakunya breakout kat muka. Serbia habis!

youth cleanser

7. Amalkan Minum Teh Hijau

Sememangnya air teh cukup dikenalpasti bagus untuk perawatan wajah terutamanya teh hijau. Bahkan teh hijau bukan sahaja merupakan minuman yang dapat membantu mengatasi masalah penuaan, ianya dapat mengurangkan risiko terkena penyakit Alzheimer dan juga kandungan teh hijau dapat memberikan rasa tenang dan aman kepada si penggemar teh.

8. Kerap Minum Air Putih

Air kosong / air putih sangat penting bagi untuk tubuh badan manusia. Ianya mempunyai khasiat untuk mencerahkan kulit, memberi keanjalan kepada kulit sekaligus memberi kesihatan kepada seluruh sistem dalam tubuh badan manusia. Kalau anda perasan, orang Korea, sejurus dari bangun tidur, perkara pertama yang mereka lakukan adalah minum air masak. Hal ini kerana enzim saliva dari dalam mulut kita yang dihasilkan sewaktu tidur amat bagus bagi sistem pencernaan tubuh badan.

Amalkan makan serat dan fiber seperti buahan dan sayuran. Buah-buahan dan sayuran memang penyelesaian terbaik dan semula jadi sekiranya anda sedang memburu tips kecantikan berasaskan sumber alami.

9. Gunakan serum anti penuaan

Salah satu cara menghilangkan kedutan di wajah adalah dengan menggunakan serum antipenuaan yang banyak terdapat di pasaran sekarang. Namun, harus diingat, pilihlah serum hanya yang sesuai untuk wajah anda sahaja.

10. Anda juga boleh mencuba YOUTH Skincare untuk tampak muda 10 tahun dari usia sebenar anda.

youth 1

Antara bahan yang digunakan ialah ekstrak anggur muscadine (seperti dalam Vivix)..alga hijau..stem sel epal..dan banyak lagi..

Apa yg BESTTT sangat-sangat tentang YOUTH Skincare nie?

  1. 100% dari tumbuhan…Memang tiada bahan kimia sintetik..
  2. Kajian di jalankan oleh saintis dan pakar kulit selama 8 tahun..(Haaa..8 tahun tu..Bayanglah 8 tahun dari nak cari bahan sampai ke ujian klinikal untuk membuktikan Youth betul-betul selamat untuk di pasarkan..)
  3. Bebas Gluten..Hypoallergenic..maknanya mereka yang ada alahan pun sesuai utk pakai Youth..
  4. Rangkaian Penjagaan Kulit Muka / Skin Care Shaklee yang 100% semulajadi (natural) dan DIJAMIN BEBAS dari parabens, phtalates, hydroquinon, mercury.
  5. Diuji oleh Dermatologist (Pakar Kulit) dan Ophthalmologist (Pakar Mata) yang membuktikan bahawa skincare ini selamat untuk mata, tidak merengsakan walaupun pada mata yang sensitif..
  6. Sesuai untuk semua jenis kulit..termasuk mereka yang mempunyai kulit sensitif
  7. Dan yang paling penting bebas daripada 2500 jenis bahan kimia berbahaya yang biasanya terdapat dalam produk-produk kosmetik..
  8. Dijamin 100% kulit akan nampak lebih muda dalam 7 HARI..
  9. Ada lagiiii…
  10. Ujian klinikal mendapati 2 daripada 3 orang mendapat kulit seperti 10 tahun lebih muda…wahhh… Kalau umur 50 tahun..kulit macam umur 40 tahun…kalau yg 30 tahun..macam umur 20 tahun..  😱😱

youth all

Jadi, pilihan di tangan anda. Ingin memiliki wajah 10 tahun lebih muda? Kini, ianya bukan rahsia lagi. Anda juga boleh memiliki wajah yang cerah, mulus dan sihat sekiranya anda bertindak sekarang..

Fara Hana | Shaklee Independent Distributor | ID 1284203 | 0133465509